رامشیر دانلود

رامشیر دانلود

لطفا با لبخند وارد شوید
رامشیر دانلود

رامشیر دانلود

لطفا با لبخند وارد شوید

گران‌قیمت‌ترین اشیاء روزمره ای که از طلا ساخته شده‌اند

گران‌قیمت‌ترین اشیاء روزمره ای که از طلا ساخته شده‌اند

وقتی صحبت از مدگرایی و تزئین چیزهای عادی با طلای ناب می شود، تازه به دوران رسیده‌های روس و شیوخ پولدار عرب و دیوانگان طلا در چین از داشتن این گونه وسایل سیر نمی شوند. سلطان برونئی دیوارهای خانه‌اش را با ورق‌های طلا پوشانده است. روس‌های ثروتمند از فروش گاز بر اتومبیل‌هایی از جنس طلا سوار می‌شوند. و بالاخره چینی‌های تاجر طلا توالت خانه‌هایشان را از طلای 24 عیار می سازند.


البته این ایده‌ی جدیدی نیست. در چین باستان معابد و عمارت‌های کلاه فرنگی را از بیرون و درون با صفحه‌هایی از طلا تزئین می‌کردند و مصریان باستان به منظور نمایش ثروت و قدرت خود توت عنخ آمون و سایر فراعنه را در تابوت‌هایی از جنس طلا به خاک می‌سپردند.


ولی واقعا دلیل این مساله چه بود؟ طلا با ارزش است، بسیار هم با ارزش است. قیمت طلا بالا و پائین می‌رود ولی حدود 1000 دلار به ازای هر اونس هم‌اکنون قیمت دارد. چین و هند بیشترین ذخیره‌ی طلا را در جهان دارند و تصادفی نیست که بسیاری از اشیائی که در فهرست زیر به چشم می‌خورند، در این کشورها بازاریابی شده و به کسانی فروخته می‌‌شود که میلیاردها دلار پول دارند ولی اندکی وجدان ندارند.


در مورد اغلب مواردی که در این فهرست به چشم می خورند، این برچسب بسیار گران آن‌هاست که بیشترین توجه را به خود جلب کرده و بیشترین فضا را در روزنامه، مجله یا صفحات وب به خود اختصاص داده است. این محصولات باعث شهرت و فراگیر شدن نام شرکت تولید کننده‌ی خود شده و تجمل و کیفیت آن‌ها زبان‌زد همه می شود. مطبوعات هم به دلیل تازگی و شوک برانگیز بودن برای تهیه‌ی گزارش از آن‌ها هجوم می‌آورند. هر چند کسانی که اهل خرید از حراجی‌ها هستند ممکن است با این نظر مخالفت کنند ولی چنین به نظر می‌رسد که مهمترین عامل به فروش رسیدن این محصولات همین برچسب قیمت بسیار گران آن‌هاست.


طلایی کردن هر چیزی که پیرامون خودمان می‌بینیم ممکن است تا حدود زیادی احمقانه به نظر برسد. به عنوان مثال ابلهانه‌ترین مورد آن می‌تواند یک درخت کریسمس باشد که با گوی‌ها و تزئینات طلایی آذین شده باشد. چند گام که از نردبان طلایی صعود کنیم اشیاء زیادی را می بینیم که با طلا تزئین شده‌اند – نه این که تکه‌هایی از طلا به آن‌ها افزوده شده باشد بلکه کاملا با ورق‌هایی از طلای ناب پوشانده شده‌اند. اقلام روزمره مانند اتومبیل‌ها، لیموزین‌های کشیده، و حتی تفنگ‌های شکاری زیادی هستند که به این ترتیب با طلا آذین یافته‌اند. بدترین نمونه‌ی آن این است که عشق طلا باعث شده که حتی کاغذ و سنگ توالت نیز از طلا ساخته شده‌اند.


سرسلسله‌ی این فهرست از کارهای قبیح طلایی هنرمند سرشناس ترنس کاه است که مدفوع طلاکاری شده‌ی خود را به قیمت 500.000 دلار به فروش رساند. خوشبختانه تصاویری از این اشیاء مشمئز کننده منتشر نشده و ما هم آن‌ها را در این فهرست نیاورده‌‌ایم. ولی از جعبه‌ی جواهرات گرفته تا سنگ توالت اشیاء بسیار عجیب و بسیار گران‌قیمتی وجود دارند که همه از طلای ناب ساخته شده است.

فهرست ۱۰ شئ طلایی در ادامه مطلب ...

 

 

10. قرص طلا: هر کدام 245 دلار


قرص طلا


این جعبه‌ی قرص که توسط شرکت توبیاس وانگ ساخته شده برخی از زنجیره ی محصولات لوکسی است که با عنوان شهروند، شهروند تولید شده‌اند. در داخل این محصول که براساس اعلام وبسایت شرکت تولید کننده هم‌اکنون برای عرضه به بازار موجود نیست، قرص‌هایی ساخته شده از لایه‌های نازک طلا وجود دارند که در آب طلا نیز خوابانده شده‌اند. 30 روز مصرف این قرص‌ها معادل 13.000 دلار (و در یک سال معادل 152.000 دلار) هزینه بردار است. موزه‌ی هنرهای معاصر نیویورک این قرص‌ها را در بخش اسراف و ولخرجی خود در سال 2005 به نمایش درآورد. چیزی که در باره‌ی تولید این قرص‌ها گویی به آن اندیشیده نشده این حقیقت است که محتوای طلای قرصی که صبح خورده شود، شب دوباره به طبیعت بازخواهد گشت و آیا این مشمئز کننده‌ترین بخش این موضوع نیست؟

 

9. ماسک صورت طلایی


ماسک صورت طلایی


هنگامی که این محصول را با سایر اقلام موجود در این فهرست مقایسه می کنیم احساس می‌کنیم که استفاده از یک ماسک پوست صورت با محتوای طلا که دوساعت روی صورتمان می‌ماند به قیمت 1000 دلار به نظر بسیار ارزان و با صرفه می‌رسد. البته همه چیز نسبی است. گفته می‌شود که ملکه مصر کلئوپاترا هر شب صورت خود را با لایه‌هایی از طلا می‌پوشانده تا زیبایی و جوانی آن حفظ شود. در سال 2006 شرکت ژاپنی یومو اقدام به تولید ماسک صورت با محتوای طلا کرد که در آن طلای 24 عیار به کار رفته بود. البته هنگامی که به چشمه‌ی اب معدنی مورد علاقه‌ات برای آب تنی و سلامت پوست می‌روی انتظار نداشته باش که این ماسک برای استفاده ی تو آن‌جا وجود داشته باشد. فقط در مکان‌هایی خاص از جمله هتل رافلز و هارود در دوبی می‌توانی سفارش آن را بدهی. البته کارشناسان زیبایی ممکن است سخنان اغراق‌آمیزی در باره‌ی تاثیر خارق‌العاده‌ی طلا بر لطافت و جوانی پوست بگویند ولی بهتر است طنزی را که در فیلم مارنامیا گفته می‌شد نیز به خاطر داشته باشید که به شخصیت اول فیلم توصیه می‌شد از ماسکی استفاده کند که از ترکیب بیضه‌ی خر، خاویار و طلا درست شده بود .... !!!

 

8. پودینگ شکلاتی 35.000 دلار


 پودینگ شکلاتی


شاید ورق‌های قابل خوردن طلا با ارزش ترین محصولی باشند که تا کنون در صنایع تولید مواد غذایی درست شده است. یک دستور غذایی معمولی را تهیه کن و سپس با کمی از این ورق‌های طلا و ریزه‌های الماس قابل خوردن آن را تزئین کن اکنون می‌توانی برچسب گران‌قیمت‌ترین غذای دنیا را روی آن بچسبانی. و اگر بتوانی که به این ترتیب نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنی در واقع به موفقیت بزرگی دست یافته‌ای. این ورق‌های خوردنی طلایی در هرچیزی انداخته شده‌اند اعم از پیتزا یا کیک‌های فنجانی. پودینگی که اکنون به آن اشاره می‌کنیم که بیشتر یک چیز قهوه‌ای رنگ 35.000 دلاری به نظر می رسد که با ورق‌هایی از طلا، خاویار و 2 قیراط الماس تزئین شده است. هتل روستایی پوش در بریتانیا که در منطقه‌ی لیک واقع شده ادعا کرده که این گران‌قیمت‌ترین دسر در جهان است که این هتل برای میهمانانی که حداقل 2 هفته پیشتر سفارش آن را داده باشند تهیه می‌کند.


7. جعبه‌ی جواهرات طلایی: 50.000 دلار


جعبه‌ی جواهرات طلایی


این جعبه‌ی جواهرات که از جنس طلای 24 عیار و با دست ساخته شده و آستر داخلی آن از جنس مخمل لطیف قرمز رنگ محصول شرکت رابی رد است. شما با خرید این جعبه یک گواهی کیفیت دریافت می‌کنید که یک شکل طلایی شبیه به خود جعبه به صورتی درخشان روی آن خودنمایی می‌کند و جعبه‌ی طلایی دیگری نیز دریافت می‌کنید که جعبه‌ی نفیس اصلی در ان قرار داده شده است. وبسایت این شرکت آن قدر با احتیاط و خردورزانه طراحی شده که به طرز زننده‌ای به قیمت این محصول اشاره نکند ولی تحقیقان نشان می‌دهد که هزینه‌ای بالغ بر 50.000 دلار که البته به صورت غیر رسمی اعلام شده بر آن نهاده شده است. و به این ترتیب عنوان گران‌قیمت‌ترین جعبه ی جواهرات معاصر جهان را به خود اختصاص داده است.

 

6. پیراهن طلا: 250.000 دلار


 پیراهن طلا


این پیراهن که برای شخصیت مشهور هندی داتا فاج دوخته شد و او به تن کرد توسط جواهرات رانکار از 14000 تکه طلای 24 عیار درست شده است. 15 کارگر در طول 16 روز این پیراهن را آماده کردند. آقای فاج که نام مستعار مرد طلایی را بر او گذاشتند هنگام پوشیدن آن با طلایی که در همه‌ی قسمتهای بدنش به کار رفته درخشان شده است. این پیراهن که 7 پوند وزن دارد همه جا در انظار دیده نمی‌شود چرا که آقای فاج فقط در موقعیت های خاص آن را به تن می‌کند.

 

5. سنگ توالت 2.5 میلیون و دستمال توالت 1.3 میلیون دلار


سنگ توالت


شاید گمان کردید کانی و کیم که نزدیک به 1 میلیون دلار بابت توالتی که با ورق‌های طلا تزئین یافته ولخرجی کرده‌اند ولی ما گران‌قیمت‌ترین دستشویی جهان را در هنگ کنگ یافتیم. در دیوارهای این دستشوئی که توسط گروه صنعتی طلای هانگ فانگ در سال 2001 ساخته شده طلای 24 عیار و جواهرات قیمتی به کار رفته و سنگ توالت آن نیز از طلای ناب است. نه از ورق‌های طلا از طلای ناب. این سنگ توالت به این ترتیب ارزشی 2.5 میلیون دلاری یافته و به همین دلیل هم هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است. اقتصاد هنگ کنگ همواره ثابت کرده که توان آب کردن انواع محصولات خود را در بازار‌های جهانی دارد.


و برای تجمل‌گرایی در بالاترین حد خود تصور کنید دستمال توالتی از طلا را که توسط شرکت استرالیایی مرد دستمال توالتی به ارزش 1.3 میلیون دلار تولید شده و جوک‌های زیادی در باره‌ی آن درست شده که پول خود را پس از مصرف در توالت مچاله کرده و با فشار آب به فاضلاب می ریزید.

 

4. درخت کریسمس ابوظبی: 11 میلیون دلار


 درخت کریسمس


نام این درخت کریسمس که در سال 2010 در یک هتل 7 ستاره در ابوظبی برپا شد در کتاب رکوردهای گینس به عنوان گران‌قیمت‌ترین درخت تزئین شده در جهان ثبت گردید. این درخت 12 متری با کمان‌ها، تاج گل‌ها و تزئیناتی از طلا مزین شده و هدایایی که در پایین درخت در کنار آن چیده شده همه با کاغذ کادوهایی از جنس طلا بسته بندی شده‌اند و سنگ‌های قیمتی نیز به دور ساقه ی آن روی زمین حلقه زده‌اند. در مقایسه با توالت طلایی این درخت چیز معقول‌تری به نظر می‌رسد.

 

3. یک دست بازی پوکر- 7.5 میلیون دلار


بازی پوکر


جعبه‌ی این دست پوکر که توسط جفری پارکر طراحی شده به شکل تمساح بوده و آستر آن مخمل چرم‌نماست. ورق‌های بازی از طلای 18 عیار ساخته شده و تزئینات جعبه‌ی آن از سنگ‌های قیمتی هستند. دکمه‌ی اصلی جعبه نیز از طلای 18 عیار است که با الماس‌هایی تزئین یافته است. می‌توانید به خوبی تصور کنید که با چنین پوکر گران‌قیمتی چه شرط بندی‌های سرسام آوری بسته و بازی خواهد شد.

 

2. آیفون با روکش طلا: 15 میلیون دلار


آیفون با روکش طلا


چه چیزی می‌تواند از چنین محصولی بی‌معناتر بوده و چه کسی آیا ممکن است که برای خرید چنین چیزی پول پرداخت کند. این گوشی آیفون را که خانه‌ی جواهرات استیوارت هیوز تولید کرده باید گران قیمت‌ترین تلفن همراه جهان نامید. بدنه‌ی آن از طلای 22 عیار ناب ساخته شده و نوارهای کناری به علاوه‌ی لوگوی اپل از الماس تراشیده شده‌اند. قطعا دلتان هرگز نمی‌خواهد که این گوشی را در توالت بیاندازید.

 

1. لامبورگینی : 62 میلیون دلار


لامبورگینی


در خاورمیانه‌ی ثروتمند از پول نفت و همچنین در روسیه و چین بازار خودروهای طلایی بسیار گرم است. این خودروها با صفحاتی از طلا از درون و برون تزئین یافته‌اند و فضای درونی آن‌ها نیز از طلا و به رنگ طلاست.
در اکتبر 2012 نمایشگاه لامبورگینی در دوبی یک دستگاه لامبورگینی را رو نمایی کرد که از پلانیم ساخته شده و با قطعاتی از الماس تزئین شده است. قیمت آن چقدر است؟ 7.8 میلیون دلار. این قیمتی است که برای نسخه‌ی پایه و نمونه‌ی کوچک آن اعلام شده و اعلام آمادگی شده که هرگونه تزئینات سفارشی برای ابرثروتمندانی که آن را می خواهند در آن ایجاد شود. ابعاد این مدل نمونه 8 برابر از نمونه‌ی اصلی کوچک‌تر و قیمت نمونه‌ی واقعی آن 12 برابر بیشتر است. به این معنا که قیمت نسخه‌ی اصلی آن با امکانات کامل حداقل 62 میلیون دلار خواهد بود.


فراری، بی ام و و رولز رویس نیز تا کنون خودروهای طلایی تولید کرده‌اند. در سال 2012 در چین از یک لیموزین طلایی شرکت لینکلن رونمایی شد. نمونه‌ی منحصر به فردی از رولز رویس طلایی هم هست که به برجکی برای قرار گرفتن مسلسل محافظان مجهز شده است. قیمت آن خودرو 8.2 میلیون دلار اعلام شده بود.

منبع :ایران لوکس

© کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر منبع "ایران لوکس" مجاز می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.